Podmínky záruky - konstrukce
Záruční podmínky - montážní konstrukce
PODMÍNKY ZÁRUKY
PODMÍNKY ZÁRUKY
§1 Obecné zásady záruky
- Výrobce – společnost W&H sp. z o.o. se sídlem v Turzy Śląskiej (KRS 0000230687), poskytuje Kupujícímu záruku, že produkt uvedený v § 2 odst. 1 níže je bez vad materiálu a zpracování.
- Za vadu materiálu a zpracování se považuje taková vada, která způsobuje, že výrobek nefunguje v souladu se specifikací výrobce dostupnou na internetových stránkách výrobce www.hetmaniok.pl.
- Záruka se vztahuje zejména na: mechanickou pevnost výrobků a odolnost proti korozi ochranné antikorozní vrstvy. Záruka se vztahuje na poškození a vady vzniklé výlučně z příčin na straně výrobce, jako jsou např. vady ochranné vrstvy typu odlupování.
- Za Kupujícího oprávněného využít záruku se považuje subjekt, který zakoupil produkt přímo od Výrobce, nebo třetí osoba, která získala produkt původně zakoupený od Výrobce, za předpokladu, že tato třetí osoba při uplatnění záruky uvede Výrobci subjekt, který produkt zakoupil přímo od Výrobce – pod hrozbou neprojednání záručního nároku (k postoupení práv ze záruky na uvedenou třetí osobu dochází automaticky, bez výslovného ujednání nebo oznámení).
- Výrobce se zavazuje bezplatně odstranit vady materiálu a zpracování zjištěné během záruční doby, a to podle podmínek stanovených v tomto dokumentu, opravou nebo výměnou produktu za produkt bez vad. Způsob odstranění vady určuje Výrobce.
- Výrobce nevrací ani nehradí náklady, které vznikly subjektu, jenž zakoupil produkt přímo od výrobce, nebo koncovému uživateli, a to v souvislosti s uplatněním záruky (např. náklady na demontáž/deinstalaci, opětovnou montáž/instalaci, dopravu, náhradní výrobky/vybavení/instalace, náklady na testování, posudky, vypracování zpráv, skladování apod.).
- Záruční doba činí 120 měsíců na fotovoltaické konstrukce a počíná běžet ode dne prodeje.
- Kupující je povinen seznámit se s technickými údaji produktu dostupnými na webových stránkách výrobce www.hetmaniok.pl, včetně informací o pevnostních vlastnostech produktu, aby jej mohl správně zvolit podle požadovaných parametrů.
Kupující je povinen přizpůsobit výběr produktu jeho pevnostním parametrům a podmínkám, v nichž bude výrobek používán (např. typ terénu, větrná oblast, prostředí s korozivním působením apod.), v souladu s platnými normami a předpisy. Použití produktu v podmínkách, které překračují dovolené pevnostní parametry daného produktu, povede ke ztrátě záruky.
- Zakoupením produktu se má za to, že kupující se seznámil s těmito záručními podmínkami.
- 2 Podrobné záruční podmínky
- Záruka je platná za předpokladu, že je produkt používán v souladu se svým určením, specifikací a návodem výrobce, a v souladu s technickými a environmentálními podmínkami. Předmětem záruky je kompletní konstrukční sada zahrnutá v prodeji (ze záruky jsou vyloučeny nekompletní sady, tj. takové, do nichž kupující sám, tj. bez vědomí výrobce, zakoupil součástku nebo komponent, který do sady začlenil bez souhlasu výrobce).
- Na základě této záruky nevzniká kupujícímu ani třetím osobám vůči výrobci nárok na náhradu škody vzniklé v důsledku poruchy produktu. Jedinou povinností výrobce podle této záruky je dodání náhradních dílů, oprava nebo výměna produktu za bezvadný kus, v souladu s podmínkami této záruky.
- Výrobce odpovídá vůči kupujícímu pouze za fyzické vady způsobené příčinami, které spočívají ve výrobku samotném.
- Kategorie korozní agresivity prostředí se určuje na základě normy PN-EN ISO 12944-2. Tato kategorie je stanovena podle ročního úbytku vrstvy antikorozní ochrany.
- V případě zvýšení kategorie korozní agresivity prostředí se záruka úměrně zkracuje dle nové kategorie. V případě snížení kategorie se záruka neprodlužuje.
- 3 Doprava a skladování
- Doprava produktů musí probíhat suchými, krytými dopravními prostředky tak, aby byl náklad chráněn před posunem, mechanickým poškozením a vlivem povětrnostních podmínek.
- Přepravní jednotky je nutné umístit ve vozidle těsně vedle sebe a zajistit proti vzájemnému posunu. Při upevňování nákladu pomocí popruhů je třeba dbát na to, aby nedošlo k poškození jednotlivých prvků.
- Doprava, skladování a montáž výrobků musí probíhat v prostředí odpovídajícím typu objednaného produktu v rámci kategorie korozní agresivity, dle normy PN-EN ISO.
Montáž produktu bude proveden certifikovaným montážníkem výrobce v souladu s údaji uvedenými na záručním listu, jehož vzor tvoří přílohu těchto záručních podmínek. Zásady certifikace výrobce jsou dostupné na webových stránkách výrobce www.hetmaniok.pl.
- Skladování produktů:
- prvky by měly být skladovány v suchých, čistých a větraných prostorách, bez přítomnosti chemicky aktivních par a plynů; nesmí dojít k navlhnutí nebo promáčení výrobků; v případě navlhnutí je třeba obaly okamžitě rozbalit, součásti rozložit, nechat oschnout a znovu uskladnit v prostoru chráněném před srážkami,
- výrobky musí být skladovány na paletách, v kontejnerech nebo na speciálních podložkách určených k tomuto účelu (nesmí ležet přímo na betonu nebo zemině); nesprávné skladování (např. ve vlhkém prostředí) může způsobit kondenzaci vlhkosti mezi povrchy součástí,
- po dobu skladování a montáže produktů je nutné zajistit ochranu povrchové úpravy před kontaktem s vápnem, cementem a jinými alkalickými stavebními materiály.
- 4 Zabezpečení a údržba
- Montáž a provozování produktů bude probíhat v prostředí odpovídajícím kategorii korozní agresivity po dobu trvání záruky a v souladu s daným typem ochranného povlaku uvedeným na webových stránkách výrobce.
- V případě zvýšení kategorie korozní agresivity prostředí se záruka úměrně zkracuje podle aktuální kategorie. V případě snížení této kategorie se záruka neprodlužuje.
- Kategorie korozní agresivity atmosféry se určuje dle normy PN-EN ISO 12944-2 na základě ročního úbytku vrstvy antikorozní ochrany. Výrobce výslovně vyžaduje splnění těchto podmínek. V případě zvláštní korozní zátěže nátěrových nebo žárově zinkovaných produktů se uplatní ustanovení uvedená v normě PN-EN ISO 12944-2.
- Poškození antikorozních vrstev (nátěru nebo zinkování) vzniklé mechanicky nebo tepelně – např. řezáním, svařováním, vrtáním, broušením, nesprávným používáním nebo jakýmikoliv úpravami konstrukce, které způsobí narušení povlaku na prodaném výrobku – povede ke ztrátě záruky.
- Montáž ocelových prvků v přímém kontaktu s hliníkovými, a tedy kontakt obou těchto materiálů, bude příčinou ztráty záruky.
- Prvky poškozené během montáže musí být nahrazeny novými, bezvadnými komponenty na náklady kupujícího, např. v případě deformace nosného sloupu při nárazu na překážku v zemi.
- Volně stojící konstrukce pro montáž fotovoltaických panelů o výkonu nad 150 kWp se považují za stavební konstrukce a podléhají stavebnímu zákonu. Kupující je povinen jednou ročně provádět inspekci těchto konstrukcí a jejich ochranných vrstev za účasti osoby s oprávněním k montáži fotovoltaických konstrukcí uděleným Technickým inspektorátem nebo certifikovaným instalatérem výrobce – pod hrozbou ztráty záruky.
- Výrobce umožňuje placenou účast svého zástupce při inspekci za předpokladu, že bude informován o plánovaném termínu kontroly a údržby alespoň 6 týdnů předem.
- Po provedení inspekce je kupující povinen vyhotovit protokol o kontrole, který bude obsahovat popis úplnosti upevnění konstrukce a potvrzení absence koroze, včetně podrobné fotodokumentace zobrazující stav konstrukce po dokončení kontroly – pod hrozbou ztráty záruky.
- 5 Ztráta záruky
Záruka se nevztahuje na:
- drobná ložiska koroze na hranách otvorů a hranách prvků; povrchové vrstvy mají schopnost samoregenerace,
• poškození způsobená nahodilými událostmi (např. požár, záplavy, vichřice apod.),
• mechanická poškození a vady z nich vyplývající, zejména poškození ochranných vrstev,
• případy zvláštní korozní zátěže zinkovaných prvků definované v normě PN-EN ISO 12944-2 (v těchto případech je nutné záruční podmínky dohodnout individuálně písemnou formou),
• mechanická poškození povrchové úpravy vzniklá při manipulaci, dopravě a montáži mimo areál výrobce,
• mechanická a tepelná poškození zinkové vrstvy vzniklá řezáním, svařováním, vrtáním a jinými úpravami konstrukce, které způsobí narušení povlaku prodaného produktu,
• mechanická, tepelná a chemická poškození vzniklá při provozu. - poškození vzniklá v důsledku instalace a provozu produktů v podmínkách nebo způsobem, který není v souladu se specifikací výrobce (např. překročení přípustného zatížení, poškození vlivem povětrnostních podmínek apod.),
• poškození způsobená použitím soli nebo chemických látek k odstraňování námrazy,
• poškození způsobená konstrukčními úpravami nebo použitím výrobků v rozporu s jejich určením,
• poškození vzniklá vinou nebo neznalostí uživatele. - poškození vzniklá během přepravy za použití dopravních prostředků nezávislých na výrobci,
• nedodržení povinnosti provádět pravidelné kontrolní a údržbové prohlídky nebo jejich neprovedení a/nebo nezaslání zprávy výrobci dle §4 těchto záručních podmínek,
• změna (zvýšení) předem stanovené kategorie korozní agresivity prostředí, ke které došlo po vyhotovení nabídky na dané výrobky,
• výskyt tzv. bílé koroze (bílošedé skvrny vznikající v důsledku působení povětrnostních vlivů) na součástech není důvodem k uplatnění reklamace v rámci záruky,
• existence prodlení s platbou za výrobky přesahující 14 dní po splatnosti faktury – a to jak za výrobky, k nimž byla uplatněna záruka, tak i za ty, na které nebyla uplatněna,
• pokud došlo k poškození produktu v důsledku zásahu vyšší moci (např. vichřice, úder blesku, požár, povodeň, jiné extrémní povětrnostní jevy, válečné události). - 6 Uplatnění záruky
- Vady zjištěné v průběhu záruční doby budou odstraněny bezplatně výrobcem, pokud možno v co nejkratším termínu od obdržení oznámení, nejdéle však do 21 pracovních dnů od přijetí záručního hlášení. Ve zvláštních případech si výrobce vyhrazuje právo na delší dobu vyřízení (např. potřeba získání specifických komponent, dílů, které jsou na trhu vzácné, přepracování technického řešení tvořícího základ hotového výrobku apod.), nejdéle však do 90 pracovních dnů. Bez ohledu na uvedené lhůty se však výrobce zavazuje vynaložit veškeré úsilí, aby tento čas byl možně krátký.
- Záručním řízením jsou pokryty pouze kompletní produkty, ověřitelné, bez vad a mechanického poškození způsobeného vnějšími vlivy.
- Podmínkou přijetí záručního hlášení k vyřízení je současné splnění následujících požadavků:
- písemné oznámení (na adresu sídla výrobce) nebo e-mailové oznámení (na adresu: reklamace@hetmaniok.pl) s uplatněním záruky ze strany kupujícího,
- uvedení názvu produktu, data nákupu, čísla dodacího listu (WZ) nebo faktury,
- podrobný popis závady s doplňujícími informacemi o vzniku vady produktu a fotografiemi vadného výrobku. - Výrobce rozhoduje o oprávněnosti záručního nároku a volí způsob řešení uznaných záručních nároků.
- Výrobce si vyhrazuje právo provést místní šetření na místě instalace reklamovaného produktu.
- Výrobce si vyhrazuje právo pozastavit záruční řízení v případě, že kupující má prodlení s úhradou faktur delší než 7 dnů.
- Podrobná práva kupujícího a povinnosti výrobce vyplývající ze záruky upravuje občanský zákoník.
- 7 Vlastnické zajištění
Není-li dohodnuto jinak, zůstávají zakoupené produkty až do úplného zaplacení kupní ceny ze strany kupujícího ve vlastnictví výrobce.